Platt leevt- Platt lebt!

Plattdeutsches Lesetheater bei der Auszeichnungsfeier im Museum Lüneburg

“Platt” lebt! Immer mehr junge Niedersachsen pflegen wieder die plattdeutsche Sprache und immer mehr Schulen in Niedersachsen engagieren sich für die niederdeutsche Sprache in ihrer Region.

Der WPK Plattdeutsch aus dem Jahrgang 7, begrüßte am Mittwoch, den 11.05.2022, Kultusminister Grant Hendrik Tonne im Museum Lüneburg, diesmal unter Leitung von Frau Juliane Kliemann mit dem MOIN Rap. Fünf weitere Schulen wurden erstmals als „Plattdeutsche Schulen“ ausgezeichnet.

Nach Auszeichnung der neuen Plattdeutschen Schulen führte der WPK Plattdeutsch ein Mehrsprachiges Lesetheater von Frau Margaretha Stumpenhusen zur Geschichte Lüneburgs rund um die Legende der Salzsau auf. Neben Plattdeutsch und Hochdeutsch wurden 5 weitere Muttersprachen der Schülerinnen und Schüler gesprochen.

Neun bestehende „Plattdeutsche Schulen“ haben sich durch die Förderung des Erwerbs der niederdeutschen Sprache bei ihren Schülerinnen und Schülern erneut für dieses Zertifikat qualifiziert. Damit gibt es in Niedersachsen jetzt 43 in dieser Form „ausgezeichnete“ plattdeutsche oder saterfriesische Schulen. Die Hugo-Friedrich-Hartmann-Oberschule ist seit 2020 „Plattdüütsch School“.

„Die sogenannten kleinen Landessprachen Niederdeutsch und Saterfriesisch stehen in Niedersachsen wie kaum ein anderes Kulturgut für Authentizität, Identität und Diversität“, betonte Tonne während der Auszeichnungsfeier inklusive plattdeutschem Lesetheater von Schülerinnen und Schülern der Hugo-Friedrich-Hartmann-Oberschule in Bardowick. Eine Sprache zu erhalten bedeute aber auch, dass sie gelernt und gesprochen wird, so der Minister weiter. „Wie gut und nachhaltig dies geschehen kann, zeigen uns die heute ausgezeichneten Schulen. Hier wird nicht nur die Sprachbegegnung gepflegt, sondern der Spracherwerb aktiv und als Teil des Schulprogramms gefördert und Plattdeutsch gesprochen, ob im Regelunterricht, in Arbeitsgemeinschaften oder Projekten.“ Plattdeutsch Lebt!

Up Plattdüütsch:

“Platt” leevt! Jümmer mehr junge Neddersassen pleegt wedder de plattdüütsche Spraak  un jümmer mehr Scholen in Neddersassen engageert sik för de nedderdüütsche Spraak in ehr Region.

De WPK Plattdüütsch ut den Johrgang 7 hett Kultusminister Grant Hendrik Tonne an Middeweken, 11.05.2022 mit en Rap MOIN seggt. Fru Juliane Kliemann hett dat Gänze stüürt. Fief neeije Scholen worden as „Plattdüütsche Scholen “ uttekent.

Negen vörmals utteken „Plattdüütsche Scholen“ hebbt sik bi dat Förden vun’t Lehren vun de Nedderdüütsche Spraak bi ehr Schölers vun Nee‘n för düsse Zertifikat qualifizeert.  Dormit  gifft dat in Neddersassen nu 43 in düsse Wies „utteken“ plattdüütsche oder saterfreesche Scholen. De Hugo-Friedrich-Hartman-Oberschool is siet 2020 „Plattdüütsch School“.

Na dat Uttken vun de neeijen Plattdüütschen Scholen hett de WPK Plattdüütsch en Mehrspraakiget Lestheater vun Margaretha Stumpenhusen vun de Geschicht mit de Legende vun dat Lümborger Saltswien wiest. Nich blots Hoch- und Plattdüütsch woord snackt. De Schölers hebbt in fief wiedere Moudderspraken snackt.

„De as lütt ansehn Lannesspraken Nedderdüütsch un Saterfreesch staht in Neddersassen so as bald keen anner  Kulturgoot för Authentizität, Identität un Diversität“, ünnerstreek Tonne bi de Fier to‘n Utteken vun de Scholen mit en plattdüütsch Lestheater vun Schölers vun de Hugo-Friedrich-Hartmann-Oberschool in Bewick. En Spraak to wohren bedüüdt ok, dat se lehrt un snackt warrt, so de Minister wieder. „Wo goot un nahaltig sowat sien kann, wiest us de vundaag utteken Scholen. Hier warrt nich blots de Spraakdrepen pleegt, sünnern dat Spraakwarven aktiv un as Deel vun‘t Schoolprogramm fördert un Plattdüütsch  snackt, of dat in‘n Regelünnerricht, in Arbeidsgemeenschaften of in Projekten is.“ Plattdüütsch leevt!