Plattdüütsch Challenge 2022

1. – 30. September 2022

Zum 2. Mal wurde im September an der Hugo-Friedrich-Hartmann-Oberschule eine Plattdüütsch Challenge durchgeführt. Teilgenommen haben die Klassen 5.1, 5.2, 6.1, 6.2, 6.3, 7.1 und 7.2. Die Herausforderungen der diesjährigen Plattdüütsch Challenge waren: Plattdeutsche Karten „Mitnanner“ in den Klassenräumen zu finden und die Fundorte zu beschreiben, die Bezeichnungen der Fachräume auf Plattdeutsch und zusätzlich in einer weiteren Sprache wiederzugeben  und zuletzt drei plattdeutsche Buchtitel aus dem SLZ ins Hochdeutsche zu übersetzen. Wie sich herausstellte war die Begeisterung groß, aber auch einige Aufgaben nicht ohne Hilfe von Plattdeutschexperten zu lösen. Das waren manchmal Mitschülerinnen oder Mitschüler aber natürlich auch Frau Fahlbusch aus dem SLZ. Frau Stumpenhusen war der „Joker“, den aber niemand benötigte. Eine Prämierung stellte sich als schwierig heraus und so gab es für jede Klasse einen besonderen Platztitel:

5.1- de ieverige Klass, 5.2- de flinke Klass, 6.1- de vigeliensche Klass, 6.2 – de düchtige Klass, 6.3 – de hartliche Klass, 7.1- de plietsche Klass und de 7.2- de flietige Klass – ale WAT BESÜNNERS!

Dass die Klassen ihre Aufgaben hervorragend gelöst haben und so viel Interesse für die plattdeutsche Sprache an der Hugo-Friedrich-Hartmann-Oberschule vorhanden ist, das freute besonders Samtgemeindebürgermeister Herr Luhmann. Seine Grußworte richtete er in Plattdeutsch an die Schulgemeinschaft- Frau Erdtmann als Gast und zugleich Niederdeutschberaterin des Regionalen Landesamtes für Schule und Bildung, half bei der Übersetzung für die Schülerinnen und Schüler. Zum Schluss erhielt jede/r Teilnehmende/r ein kleines Präsent. Das Plattdeutsch schon „WAT BESÜNNERS“ ist und es am meisten im Team „Mitnanner“ Spaß macht, das können alle bestätigen.

Plattdüütsch Challenge 2022

1. – 30. September 2022

To’t tweede Mal wöörd in Septembermaant än de Hugo-Friedrich-Hartmann-Overschool een Plattdüütsch Challenge moket. Mitmoket hebbt de Klassen 5.1, 5.2, 6.1, 6.2, 6.3, 7.1 und 7.2. De Opgaven för de Plattdüütsch Challenge warrn dit Johr: Plattdüütsche Korten „Mitnanner“ in de egen Klassenkoamer to finn un uptoschrievn, wo se funn worrn; de Beteiknungen för de Fakrüüme iin Plattdüütsch un een wiedere Sprak uptoschrievn un toletzt mössen de Titel vun dree plattdüütsche Beuker ut SLZ iin’t Hochdüütsche översett weern. Bannig Spoß hebbt de Klassen het tun mest kunn de Opgaven blots mit Hülp vun Mitscheulers moket weern. Ok Fru Fahlbusch was as Plattdüütschexpertin frogt. De „Joker“ Fru Stumpenhusen wöörd nich bruket. Besünners swor was nu Priese to vedeilen. So göv dat aver för jedeen Klasse en besünnern Pries:

De 5.1 – as ieverige Klass, de 5.2 as flinke Klass, de 6.1 as vigeliensche Klass, de 6.2 as düchtige Klass, de 6.3 as hartliche Klass, de 7.1 as plietsche Klass un de 7.2 as flietige Klass.

Dat de Klassen ehr Opgaven goot moket hebbt un dat so veel Interesse för Plattdüütsch an de Hugo-Friedrich-Hartmann-Overschool güvt, dat freeit ok de Samtgemeindebürgermester Herr Luhmann. He hett sien Ansprach ganz op Plattdüütsch holn. Fru Erdtmann as Beseuk un Beradersche för Nedderdüütsch bi dat Regionale Lannesamt för School un Bilden künn helpen un hett iin’t Hochdüütsche översett. An End hebbt ale Deelnehmers een lütt Schlickerei un Koarten kregen. Dat Plattdüütsch „WAT BESÜNNERS“ is un dat dat am levsten „Mitnanner“ Spoß moket, dat seggt nu ale!